close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צור קשר עם ביטוח לאומי

מערכת שורשד שבט, תשפג26/01/2023

מוסד ממשלתי כל כך גדול וחשוב בחייהם של כל אזרחי המדינה, כמו הביטוח הלאומי, חייב להעמיד עבורם כמה וכמה דרכים ליצור קשר

תגיות:
צילום: freepik
מוסד ממשלתי כל כך גדול וחשוב בחייהם של כל אזרחי המדינה חייב לכל הפחות להעמיד עבורם כמה וכמה דרכים ליצור קשר. לפעמים צריך לשאול שאלה, ייתכן ואזרח זה או אחר קיבל בדואר מכתב שהוא רוצה לברר אודות המידע שהופיע במכתב, יכול להיות שיש צורך בשינוי פרטים אישיים או משפחתיים ועוד. על כל הדרכים ליצור קשר עם ביטוח לאומי - בכתבה הבאה.

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף ממשלתי שכמעט כל אחד מהאזרחים יצטרך מתישהו ליצור איתו קשר על מנת לברר פרטים כאלה ואחרים או כדי להגיש בקשות שונות. המוסד הוא זרוע ביצועית של הממשלה בכל מה שקשור לרווחה ומתן סיוע לאזרחים כאשר אין
הם מסוגלים לפרנס את עצמם ולקבל תשלום תמורת עבודה. בעבר היה נחשב המוסד לכזה שמתנהל בעצלתיים ובשיטות מיושנות שלא תואמות את המציאות הנוכחית, מה שהקשה מאד על הרבה מאד אזרחים כאשר הם היו צריכים למצות זכויות או לבקש בקשות שהם זכאים להן.

  • מעניין לקרוא - מנגינה בתחנה המיזם השיתופי של רכבת ישראל
כיום המצב שונה מאד. באמצעות מערכת מתקדמת ונוחה של זימון תור ביטוח לאומי אפשר לחסוך המתנה ממושכת בסניף ואפילו לסיים שם תוך כמה דקות בלבד. המערכת של קביעת תור ביטוח לאומי נחשבת לנוחה וידידותית למשתמש כך שכל אחד יכול להיכנס אליה ולקבוע תור לסניף המוסד אשר ממוקם בסמיכות למקום המגורים שלו. בנוסף יש עוד דרכים ליצור קשר הם המוסד וכדאי להכיר אותן או לדעת עליהן.

איך יוצרים קשר עם המוסד לביטוח לאומי?
מוסד ממשלתי כל כך גדול וחשוב בחייהם של כל אזרחי המדינה חייב לכל הפחות להעמיד עבורם כמה וכמה דרכים ליצור קשר. לפעמים צריך לשאול שאלה, ייתכן ואזרח זה או אחר קיבל בדואר מכתב שהוא רוצה לברר אודות המידע שהופיע במכתב, יכול להיות שיש צורך בשינוי פרטים אישיים או משפחתיים ועוד. יש אפשרות ליצור קשר עם מוקד טלפוני ארצי ובאמצעות קוד סודי ביטוח לאומי שאותו אזרח מקבל ומסייע לו להזדהות בפני הנציג שעונה לו הוא יכול לברר פרטים או לשאול שאלות.

אפשר לומר שאתר האינטרנט של המוסד הוא בעצמו דרך לקבל לא מעט מידע, כמו למשל חיפוש סניפים או ביטוח לאומי שעות פתיחה של כל סניף על מנת שלא להגיע לחינם ולגלות שהסניף סגור. באתר עצמו, בדומה לאתרי אינטרנט רבים אחרים אפשר למצוא אזור שלם של ביטוח לאומי צור קשר ומתן כמה אפשרויות לגולשים – מתן מידע אישי, פירוט מוקדי השירות הטלפוני ובמידת הצורך אפשר גם למצוא אפשרות באתר של ביטוח לאומי שליחת מסמכים, כלומר אין הכרח להגיע עד הסניף של המוסד רק כדי למסור מסמכים או אישורים והאזרחים יכולים לעשות את זה בעצמם דרך הבית.

ומה עוד?
החשיבות של מתן מענה לאזרחים על ידי המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי מלווה את כל אזרחי המדינה החל מהגיל שבו הם נחשבים לאנשים בוגרים. צריך לבצע תיאום ביטוח לאומי בכל פעם שחל שינוי כלשהו במצב האישי, המשפחתי, הבריאותי או התעסוקתי של האזרחים ולכן חייב לעמוד לרשותם מקום אחד מרוכז שאפשר לבצע בו את הפעולות הנדרשות בנוסף להגעה אל הסניפים. צריך לתת הודעת ביטוח לאומי חזרה לעבודה, יציאה לחופשת לידה, להעביר מסמכים אודות מצב בריאותי זה או אחר, לעדכן על לידת תינוק ועוד. כל אירוע משמעותי במעגל החיים מחויב בדיווח למוסד לביטוח לאומי ולכן לאזרחים צריכות להיות כמה וכמה דרכים ליצור קשר ולבצע את העדכונים האלה.

בזכות אותם עדכונים המס שהם משלמים כדמי ביטוח לאומי יהיה נכון ומעודכן, הם לא ישלמו מעט מדי או יותר מדי וכמובן שהמוסד יעמוד לרשותם כאשר הם יצטרכו אותו. בנוסף לכך, אם אזרח זה או אחר משלם דמי ביטוח שלא תואמים את המצב האישי שלו הוא עלול למצוא את עצמו נקנס או מחויב בסכומים גבוהים ולכן יש חשיבות לווידוא סטטוס אישי מעודכן ונכון. בנוסף, אם יגיע שלב של מיצוי זכויות אך למוסד לביטוח לאומי לא יהיו מסמכים או אישורים שתומכים בבקשה – הבקשה תידחה ויהיה מדובר בעוגמת נפש לא קטנה עבור אותו אדם שנזקק לסיוע.

למדו עוד על קביעת תור ביטוח לאומי דרך אתר מרכז הידע
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה